2010. március 16., kedd

A múzsák dombján

Az iskola után, délután elmentem kirándulni mert ragyogó napsütés volt egész nap. A Petralona megállónál leszálltam, ami két megállónyira van az egyetemtől. Onnan gyalog mentem a domb irányában. Érdekes környék volt ez is. Egy egyébként tiszta és rendezett rész ez. A hegy déli része felől támadtam, ahol találtam egy szabadtéri színházat, az erdő közepén gyönyörű kilátással és atmoszférával. Szépen kifotóztam magam, mire jött végre egy ember, aki rám szólt, hogy "no photo" én szépen elköszöntöm és továbbálltam, addigra már befejeztem amit elkezdtem. ragyogó idő volt, jól esett sétálni a hegyen, göröngyös kis utak, szép zöld minden, csend nyugalom, és út az emlékmű felé, ami a fő látványosság a hegycsúcson, a gyönyörű kilátás után. A hegy tetején áll egymaga, a Philopappos emlékmű. Ez az emlékmű a 2. század elején épült, Philopappos tiszteletére, amelyet a nővére Julia Balbilla, építtetett. Egy neves és befolyásos család volt. Julia többre vitte öcsétől, befolyásosabb ember lett, uralkodók és császárok körében mozogtak. Amikor Philopappos 116-ban elhunyt, nővére az Akropolisz dél-nyugati részén fekvő Múzsák-dombján fejezte ki tiszteletét és részvétét, ezzel az emlékművel a testvére halála iránt.




A Múzsák dombja































Nincsenek megjegyzések: