2010. március 2., kedd

Az Archeológiai múzeumban..

Ez ott volt...
Ezt meg ott találtam...
Ezek a múzeum belső udvarán sütkéreztek...
Tudni kel nagy lábon élni....


Már ezt is kitalálták...éppen nem kapálnak, hanem gyephokizak
Zeus or Posseidon ez volt kiírva...
SzirénA
Színházi maszkok..gipszből..ezt nem hordták
Ez hihetetlen volt..esőkabátban egy kisgyerek a kutyájával...
Hát nem gyönyörű?
A tenger Istene...
+18


"részegen ki visz majd haza..?"
Amikor még mást jelentett....
Igen nekik is volt malacpersely....
Agyagcipő...
A bikakultusz...rengeteg hasonló készült..
Minotaurusz
Az úgynevezett...
Siess még láthatsz te is valamit
Nem láthattuk egy filmben esetleg..?
Na őt ez pont nem izgatja....


Itt nem volt nő és nem volt fiatal, komoly diplomáciai tüntetés volt...


Ma elindultam reggel a közelben lévő Archeológiai múzeumba, hogy megtekintsem Hellász büszke darabjait, amelyet itt hagytak az angolok és a németek. Mivel szerintem nagyobb gyűjtemény van a Britishben mint itt, na de ez más kérdés. Tényleg közelben van, de éppen kifogtam egy csendes tüntetést, náluk ez most gyakori biztos hallottátok a hírekben. Nem tudtam meg az épp mainak mi volt az oka, de jöttek pont mikor odaértem akkor fordult be a tömeg a nagy sugárútra és foglalták el az utat. A rengeteg taxis nyomja dudáját, a tömeg hangosan kiállt egyszerre valamit. Egyébként ezt is kulturáltan csinálták szerintem, nagy transzparenssel, és csendben a rendőr csak kísérte őket nem kellet beavatkozni, arra értem hogy otthon ezt lehet a fiatalabb korosztály feketébe öltözve piros-fehér zászlóval..ordítaná hogy "vissza a Fradit az első osztályba". Nos majd egy pár kép róluk. Amikor elvonult a tömeg bementem a múzeumba ez is ingyen volt, itt a diák szinte mindenre ingyenes lehetőséget biztosít vagy féláron. Hát gyönyörű és nagy, rendezett és jól felépített, a korban lehetett haladni az évszázadokon át vezető tárlaton. Itt volt egy két számomra ismertebb darab is..majd azt is láthatjátok..de rengeteg gyönyörű szobor, ékszer és használati tárgy képezte nagyjából kiállítást. átfogóan persze volt itt minden, fegyvertől kezdve halotti maszkig. Rengeteg aranyat használtak és hihetetlen érzékük volt a művészi látásmódhoz. Azon gondolkoztam el amúgy, hogy ha tudtak igazán reálisan és naturálisan is festeni és szobrászkodni, mivel példa van rá, mégis legtöbb esetben visszanyúltak a gyökereinkhez, amihez ők még közelebb voltak mint mi most. Arra értem hogy olyan leegyszerűsített ábrázolásokat, amorf figurákat és díszítéseket használtak, ami erősen hajaz a barlangrajzokra, ami e legegyszerűbb és legtisztább, nos ezt megtette az ősember, nevezzük "primitív" módon, megtette az ókor "civilizált" embere, és mi még most 2010 újra megpróbáljuk? Van-e még oly ereje? De talán van... Nos ez csak egy gondolat volt amíg ott nézelődtem. Mindenesetre csodálatos és hasznos volt, szakmai szemmel is láttam eredeti görög színházi maszkokat, viszont az a következő utam fő célja lesz, mivel van nekik egy nemzeti színháztörténeti múzeumuk...na azt várom én még..

Nincsenek megjegyzések: