2010. március 10., szerda

Panepistimio

A Panepistimio tér, is a központban található, a három fő látványossága, a Nemzeti Könyvtár, egy egyetem, és az Akadémia épület, de a tér mindennapos velejárója a tüntetés is, fontos helyszín a gyülekezés szempontjából. A 3 épület mögött található egy kicsike park, ahol található egy színháztörténeti múzeum, de mire odaértem bezárt, majd legközelebb. Az egyik főúton haladva az Omonia tér felé, található a térkép szerint az Állami Operaház, megtaláltam, de meg is lepődtem rendesen, így elsőre külső alapján. Az idő nagyon szeszélyes mostanában, naponta nagyon más, a tegnapi napsütéses meleg után, a hideg és kevés eső volt. Az egyetem azt, hogy én ingyen ehetek, még két hét után sem hiszem el. Fenséges meleg étel vár rám, bőséges adag, sajt gyümölcs és desszert még pluszban hozzá, 4 féle saláta köretként. Nehéz megérteni, de örülök neki mert isteni finom ételeket kapok nap mint nap. Van egy pár görög srác akikkel összehaverkodtam, és minden nap ping-pong csatákat vívunk, az ebéd után. Van egy srác aki már volt Magyarországon, művészet történész szakon van itt, mert itt a képzőn van ilyen szak. Mesélte, hogy járt Szegeden is, és ami nagyon boldoggá tett, hogy Bartókról kérdezgetett, mivel nagy rajongója és reméli Pesten majd beülhet valami koncertre ahol Bartókot hallgathat. Egy másik srác csak annyit tudott Magyarországról, hogy úgy tudja sok itt a csinos nő, mondtam neki hamár másért nem is de azért érdemes leutaznod egyszer.



Büntiben....
Talán a legkisebb reptér amit eddig láttam...

Az Operaház
egy kisebb színház

A színháztörténeti múzeum..






A másik rosszaság...




Nincsenek megjegyzések: